BANGKOK

01.01.2022

Keďže som už v Bangkoku bol, sám som bol zvedavý, čo s touto metropolou spravila pandémia. Zopár prvých poznatkov: respirátor sa nosí aj v exteriéri (aj v 30-stupňových teplotách), pri vstupe do interiéru sú všade okolo rozmiestnené monitory určené na bezkontaktné meranie teploty a dezinfekcia rúk. Priznám sa, že nosiť respirátor v teple a vlhku bolo najprv otravné, ale po troch dňoch som si zvykol a bral to ako samozrejmosť. Oceňujem disciplínu Thajcov. Dodržiavanie nariadení majú v krvi - ak som náhodou zabudol na "face mask", okamžite ma na to niekto upozornil.

Bežných obyvateľov Bangkoku sa pandémia dotkla obmedzeniami, ale lokality závislé od turizmu sa zmenili. Polovica obchodov, reštaurácií, hotelov a služieb pre turistov bola zatvorená a vo výkladoch svietila tabuľa "For sale" alebo "For rent". Prežili len niektoré podniky. Dokonca aj nadnárodná sieť fastfoodov s "M" v logu mala zatvorené niektoré svoje prevádzky.

Obrovským plusom je, že domáci reagujú na situáciu veľmi pohotovo a prispôsobivo, teda vedia doslova cez noc otvoriť akúkoľvek prevádzku podľa potrieb. Žiaľ, asi bude ešte dlho trvať, kým zas bude všade rušno ako pred pandémiou. Napriek tomu mám Bangkok rád pre jeho atmosféru a pulz veľkomesta, ktoré nikdy nespí.

 

Chrám Wat Arun

Náhradným programom v Bangkoku bol chrám Wat Arun. Je to budhistický chrám zasvätený bohovi svitania. Bol víkend, takže návštevnosť bola vysoká. Paradoxne sme nestretli žiadneho turistu zo zahraničia, všetci návštevníci boli domáci.

    

© 2022 Tonny v Thajsku 
Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky