Ostrov Kho Samet

11.01.2022

 

Z mesta Pattaya sme sa Boltom vydali do mesta Rayong (asi 50 km) a odtiaľ loďou na ostrov Kho Samet. Keďže sme na ostrove už boli, presne sme vedeli, čomu sa vyhnúť už v prístave pri kúpe lístka na loď - ak vás domáci osloví s "Ahoj môj kamarát, ja sa o teba postarám..." znamená to, že zaplatíte približne 3-násobnú cenu. Aj to je Thajsko.

Na ostrove sa nachádza národný park, takže ihneď po opustení lode treba zaplatiť vstupné (cca 6 €) a recyklačný poplatok. Úbytok turistov bol do očí bijúci. Loď bola poloprázdna. Najviac pozorovateľné boli následky pandémie v hoteli. Okrem toho recepčná nevedela po anglicky. Neskôr sme sa dozvedeli, že turistov je tak málo, že si nemôžu dovoliť anglicky hovoriacu recepčnú. Napriek tomu všetkému som sa na ostrov tešil. Bol som tu už 4x.

    

 

Každý má svoj obľúbený ostrov v Thajsku. Môj je Kho Samet. Ostrov dlhý asi 5km. Čakalo nás tam 8 nádherných pláží s bielym pieskom a priezračným morom. Od Bangkoku sú to 3 hodiny cesty autom, ale stoja za to - možno si požičať motorku a sledovať úžasný západ slnka, pláže meniace sa po zotmení na nočné bary a ohňová šou každú noc na pláži. Na relax pri mori ideálne.

Keďže som tu už bol, mohol som tento zážitok porovnávať s predchádzajúcou skúsenosťou. Aj tu bol zreteľný úbytok zahraničných turistov a veľa zatvorených prevádzok. Raz sa mi stalo, že ráno o 9.30 som sám plával v mori na pláži dlhej 2 km. Situácia sa trochu zlepšila počas víkendu - na ostrov prišli víkendovať domáci Thajci z Bangkoku.

     

© 2022 Tonny v Thajsku 
Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky